.ANGOMAN.ELMI.HONARI.FARHANGI.RESANE

انجمن علمی دانشجویان مرکز علمی کاربردی رسانه

.ANGOMAN.ELMI.HONARI.FARHANGI.RESANE

انجمن علمی دانشجویان مرکز علمی کاربردی رسانه

مراسم بزرگداشت هفته پژوهش در دانشگاه صدا وسیما

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش وفناوری وتجلیل از پژوهشگران با حضور دکتر شریفی مدیرکل دفتر سیاستگذاری وبرنامه ریزی امور پژوهش وزارت علوم تحقیقات وفناوری ودکتر اردشیر زابلی زاده ریاست دانشگاه ،معاونان ، روسای دانشکده ها واعضای هیات علمی وپژوهشگران دانشگاه صدا وسیما در روز دوشنبه 29 آذر ماه 95 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه :دکتر اردشیر زابلی زاده ریاست دانشگاه ضمن تبریک به مناسبت هفته پژوهش در این مراسم گفت :مهمترین رسالت هفته پژوهش وفناوری ایجاد واحیای تفکر پژوهش وفناوری در اذهان محققان ، فناوران ودانشجویان است .

دکتر زابلی زاده با اشاره به این که در همین راستا است که امروز تلاش اکثر دانشجویان وپژوهشگران افزایش یافته تا جامعه علمی بتواند در راستای تحقیق وپژوهش از مزایا آن بهره مند شود .

وی ادامه داد:به همین خاطر هفته پژوهش وفناوری در تمامی دانشگاه های سراسر کشور برگزار می شود .

ریاست دانشگاه رسانه ملی با بیان این مطلب که هفته پژوهش فرصت خوبی است که به موضوعات مورد بحث در پژوهش پرداخته شود . ونقاط صعف وقوت در حوزه پژوهش را شناسایی کنیم وبرای آن راهکار مناسب ارائه دهیم .

دکتر زابلی زاده اظهار داشت : اگر ما بخواهیم تراز علمی این دانشگاه رانسبت به دانشگاه های دیگر بالاببریم وانتظاراتی که نظام وسازمان صدا وسیما از دانشگاه دارد برآورده نماییم باید دانشجویان خلاق وپویا تربیت کنیم که بتوانیم در آینده پایان نامه های قوی وجهت داری را ارائه دهیم .

یکی از مولفه های اصلی در زمینه اقتصاد ، اقتصاد دانش بنیان است که هدف آن تبدیل علم به فناوری وفناوری به ثروت است ما باید با یک برنامه ریزی اصولی پایان نامه هارا تبدیل به ثروت کنیم

وی اظهار داشت :در زمینه فطنامه  رادیو وتلویزیون نیز مقالاتی خوب وتالیفات ارزشمندی ارائه شده است .

در ادامه دکتر شریفی مدیر کل امور پژو هش وزارت علوم نیز هفته پژوهش را به پژوهشکران ودانشجویان تبریک گفت وافزود : با نگاهی به روند تحولات دانشگاه هادر طی سنوات گذشته در زمینه پژوهش تحولات خوبی صورت گرفته ودانشگاه ها از حالت آموزش محور به پژوهش محور تبدیل شده اند ودر مقطع تحصیلات تکمیلی ودوره دکتری نیز روند روبه رشدی ایجادشده است .

دکتر شریفی افزود :در قدم اول بحث پژوهش وفناوری وتولید علم ، تولید مقاله وحضور درکنفرانس ها و مقالات داخلی وخارجی وشرکت در کارگاه های آموزشی بسیار پیشرفت خوبی حاصل شده است .

گفتنی است : ایران در زمینه مقالات خارجی نقش بسیار پررنگی داشته است وتقریبا 35 درصد مقالات ما در مجلات معتبر خارجی به چاپ رسیده است .

قدم دوم :تدوین برنامه راهبردی دانشگاه ها در حوزه پژوهش که ما باید به آن بسیار بها دهیم و ارتباط دانشگاه وصنعت را مد نظر قرار دهیم .

قدم سوم :تعاملات بین المللی در حوزه پژوهش  وفناوری را نباید نادیده گرفت .

قدم چهارم :در زمینه علوم انسانی که "رهبر معظم انقلاب "نیز تاکید فراوان داشتند ، ما باید بیش از پیش به رشته علوم انسانی توجه نماییم .

وی افزود :تولید علم با تولید مقاله نیاید اشتباه گرفته شود و مقاله ها باید به سبکی ابداع گردد که حقیقتا نیازمند تحول بنیادی در علوم انسانی باشیم .مبنای علوم انسانی غربی با مبنای علوم انسانی دینی سازگار نیست وعلوم انسانی زمانی صحیح است که به فرد وجامعه نفع برساند وشالوده جهان بینی الهی باشد .

در این مراسم دکتر جهاندار امیری مدیرکل پژوهش دانشگاه نیز به ارائه گزارشی از روند فعالیت های پژوهش وانتشاراتی دانشگاه پرداخت .

 مدیر کل پژوهش اضافه کرد :در سال گذشته آماده سازی وچاپ 13 عنوان کتاب جدید و10عنوان تجدید چاپ از انتشارات دانشگاه صدا وسیما انجام شده است ونیزپژوهش های مشترکی با سایر دانشگاه ها ومراکز پژوهشی صورت گرفته است ودر مورد کتابخانه وآرشیونیز تعاملات خوبی با سایر دانشگاه ها وسازمان انجام شده است .

دکتر امیری گفت : اداره کل پژوهش دانشگاه یک نهاد ستادی است وآماده همکاری با مراکز تحقیقاتی وعلمی ودانشگاهی است ودست دانشجویان رادر زمینه پژوهش به گرمی می فشارد .

در پایان این مراسم از اساتید پژوهشی برتر ،همکاران پژوهشی واز پایان نامه های برتر دانشجوی نیزتقدیر وتشکر شد .

 جناب آقای عبدالرضا حقیری از اساتید فرهیخته مرکز علمی کاربردی رسانه بعنوان استاد برتر پژوهشی مورد تقدیر قرار گرفتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.